Domov >> Turistika >> Turisticke Trasy >> Siná-Bôr-Sedlo Poľany-Tri vody-Jasná

Siná-Bôr-Sedlo Poľany-Tri vody-Jasná

Náročná celodenná túra
tr Základné údaje
Od parkoviska pri Demänovskej jaskyni slobody postupujeme po ceste hore Dem. dolinou po zelenej značke po pár desiatkach metrov prídeme na rázcestie pod Repiskami- odbočíme doprava a po pár metroch znova odbočíme doprava na žltú značku do dolinky Radová ktorej dno je zaujímavé početnými krútňavovými hrncami vymletými vodou do skalného riečiska.
Asi po hodine a pol prídeme do sedla Sinej odkiaľ vedie doprava strmý chodník, značený žltými značkami, na vrchol Sinej /1 560m.n.m./ .Z vrcholu je nádherný výhľad, pokračovať
Ďalej na sever sa neodporúča /horolezecký ráz terénu/.Vrátime sa späť do sedla Sinej odkiaľ pokračujeme po žltej značke do protiľahlého svahu cez pásmo lesa , kosodreviny až na hrebeň rázsochy s peknými výhľadmi. Miernym stúpaním sa dostaneme na Bôry /1888m.n.m./ a ďalej na Poľanu /1890m.n.m./ kde sa odbočíme doľava na Cestu hrdinov SNP /červené značenie/ ktorú po pol hodine opustíme na rázcestí v Sedle Poľany , kde odbočíme doľava. Po žltej turistickej značke zostupujeme dolinou Zadnej vody cez lokalitu Tri vody až k Mikulášskej chate, prejdeme k Vrbickému plesu . Na jeho ľavej strane na rázcestí môžeme odbočiť doľava na modrú značku a po nej pokračovať /zostupovať/ až k Jaskyni Slobody/ +1hod k celkovému času/. Ak zostaneme pri pôvodnej trase neodbočujeme a zostúpime po chodníku /pri výpuste z jazera/vedúcemu doľava k hotelu Grand a autobusovej zastávke.