Domov >> Turistika >> Turisticke Trasy >> Kmeťov vodopád

Kmeťov vodopád

Najvyšší tatranský vodopád, výška cca 80 m - stredne náročná túra, celkový čas cca 5 hodín
tr Základné údaje
Našu túru začneme na parkovisku na Podbanskom /950m.n.m./ v dolnej časti parkoviska je smerovník a mapa, odtiaľto pokračujeme po žlto a červeno značenom chodníku cez na cestu. Prejdeme rieku cez most a odbočíme doľava po žltej značke do Tichej doliny, prídeme k rázcestiu pri horárni Tichá /983m.n.m./ a tu odbočíme doprava po zelenej značke až k rázcestiu pod Grúnikom /1 104m.n.m./.Na rázcestí pokračujeme po modrej značke cez most hore Kôprovou dolinou z cesty môžeme obdivovať Kriváň a trávnaté Liptovské kopy asi po hodine cesty od rázcestia počujeme Kmeťov vodopád, podeň sa dá prísť asi po 80m chodníku ktorý odbočuje z modrej trasy okolo Nefcerského potoka. Návrat po tej istej trase. Prípadne môžeme pokračovať cez rázcestie pod Hlinskou dolinou /1 411m.n.m./ po červenej k rázcestiu po Temnými svrčinami /1 480m.n.m./ na sedlo Závory /1 879m.n.m/po zelenej a zo sedla po červenej k rázcestiu pod Tomanovou / 1 164m.n.m./ a z neho po žltej trase cez Tichú dolinu na Podbanské. V tomto prípade sa jedná o celodennú túru s časom cca 10 – 11 hodín.